Magsjuka och solenergi.

Så blev det måndag igen....
 
I torsdags låg jag utslagen av magsjuka. Igår sprang jag en runda på 18km. Om det hela handlar om en tillfällig beteendestörning eller om det faktiskt signalerar gott formbesked vet jag inte. Det spelar ingen roll, så länge jag orkar höja min näve. Att komma igen, att slå tillbaka.
Kanske är det nu man får ansöka om att få bli medlem i det inofficiella sällskapet som kallar sig själva för löpare. Jag har fortfarande så otroligt svårt att se mig själv som en löpare. Har vid ett flertal tillfällen sagt att; "jag kommer aldrig att se på mig själv som en löpare, så störd är jag inte". För visst är det lite avvikande att gå ut och springa i över fyra mil, egentligen. För två år sedan tyckte jag att det var nog avvikande att ge sig ut och springa 15km. Det tycker jag inte längre.
Ju mer vi pressar gränserna och ruckar på normerna, desto mer utvidgas och expanderar vår värld runt i kring oss själva. Det är en stor liten värld vi lever i.
 
Vädret igår var sagolikt. Plusgrader och solen som sken från en klarblå himmel. Kanske var det solen som gjorde att löpningen gick så pass bra som den gjorde. Solenergi.
Jag är i alla fall mycket nöjd över att kunna prestera detta efter magsjukan som drabbade mig. Känns alltid lika bra att knäppa sjukor på näsan! En sådan här snabb återhämtning från sjukdom har jag sällan skådat. Det bådar gott för juni och Sthlm Marathon det!
 
 
 
 
 
Solenergi

Kommentarer
Postat av: hieronymo

He, när jag sprang som besatt för många år sedan tänkte jag inte på att jag tränade. När folk frågade om jag tränade sa jag "Nä, jag är inte sån". Så kom jag på att jag ju faktiskt sprang minst fem dar i veckan.

Kan meddela att jag börjat behandlas med Tysabri. Fick första dosen i tisdags. Inga biverkningar. Jag hör inte till dem som känner av biverkningar, somliga får ju varenda biverkning som står i Fass, även om det drabbar 1 av 1000.

Fortsätt skriva, det är alltid roligt att läsa.

Svar: Aha, Tysabri. Vad jag förstått så är det många Tysabri-patienter som så smått börjat fasas över till Mabthera. Jag själv gick direkt till Mabthera. Hur känner du inför Tysabrin?
Jergen Puckel

2013-02-28 @ 16:00:47
Postat av: hieronymo

Känns bra med Tysabri. Jävligt skönt att slippa sprutor varenda dag. Nu hoppas jag bara att den gör sitt jobb.

Svar: Ja fy fan, sprutor varje dag har jag ju varit förskonad ifrån som tur är.... Vi håller tummarna för Tysabri, denna svindyra medicin :)
Jergen Puckel

2013-03-01 @ 12:36:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0