Motsättningarnas Dynamik.

En motsättningarnas Dynamik.
 
 
Dessa två skrifter levereras i mitt namn en gång i månaden. Dagens arbete samt Civilekonomen. Jag kallar det för en motsättningarnas dynamik. Att jag får dessa två tidningar i min brevlåda är ingen slump. Man kan lätt tro att saker och ting bara händer av sig självt. Så är det inte. I alla fall inte i mitt liv. Jag styr medvetet, eller omedevetet händelser i min omgivning med en mängd aktiva val. Att välja att få hem dessa två tidningar är ett exempel. När jag var yngre gav min blotta uppsyn ett rebelliskt uttryck. Liksom som om jag letade luckor av obalans att fylla igen med en motvikt. Nio år gammal ute på skolgården. En skinnjacka som var tuffare än någonting jag någonsin sett. Mobben av tolvåringar som samlades runt mig i en ring med spörsmål som ;"Tror du att du är cool nu?" "Varför har du den där jackan på dig?". Det här var kanske inte det mest effektiva sättet att skaffa kompisar på, kan jag ju säga. Men det spelade ingen roll. Det kändes långt mera angeläget för mig att rubba dessa människors världsbild, att uttrycka sig på det sätt jag ville, än att skaffa en massa nya kontakter som det inte ens fanns något genuint i. Att jag arbetar mig genom livet på det här sättet har medfört att mitt kontaktnät är tämligen begränsat, och består endast av ett fåtal dyrgripar. Jag tror att det är ett sätt för mig att skapa balans i min omgivning. Uppkäftigt. Kanske är det min strävan efter harmoni. Att ständigt ta de svagas parti. Individualist från byn klarar jag mig utan det sociala gläfset. Men jag vet att det är viktigt att nätverka. Allra helst nu när jag skaffar mig en akademisk utbildning. Men det är svårt att vara skådespelare i det sociala spelet. Det blir lätt så skitnödigt och vämjeligt, så jag låter helst bli. Men jag övar på det. Kanske blir jag inte belönad med en guldbagge för mina taffatta försök till att agera estradör på den svikliga scenen av livet. Men jag övar på det. Jag är så illa tvungen.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0