Min hemlighet.

MS är en sjukdom med lika många olika ansikten som det finns MS-diagnosticerade patienter sägs det. MS-gänget är därför en brokig skara människor som alla måste lära känna sin "egna" sjukdom och sin "egna" sjukdoms premisser. MS-gänget. Varför jag använder mig av MS-gänget som begrepp är av den enkla anledningen att jag känner mig som en i gänget. Jag känner mig dessutom ganska trygg i att vara en del av MS-gänget. För er som liksom jag, förkastar devisen att ensam är stark, förstår säkert mitt resonemang. Det kanske låter konstigt, men det finns faktiskt mycket värre saker att drabbas av än MS. 

 

Du lever. Du andas. Du är fri. Tacksamhet.

 

Imorgon är det tentamina. Har ju som bekant varit lite sänkt efter "Mabthera-tankningen" och därför jobbat hemifrån de senaste två veckorna. Jag har haft tur att jag har kunnat lösa det så även denna medicinering. En stor fördel med Mabthera är att medicinering ges endast 1 gång / år. Förhoppningsvis ska jag inte halka efter i plugget den här gången heller. Men det finns alltid en oro. Ständigt. Om jag halkar efter nu, hur ska jag någonsin kunna hämta in det förlorade? Om jag inte orkar med plugget just nu, vad blir alternativet? Socialbidrag? Ja, som student har man inte särskilt mycket trygghet att falla tillbaks på. Socialbidrag. Sjukskriven. Sjukpensionär. Vilken framtid ger jag mina barn. Ovärdigt. Hur ska jag kunna få ett arbete i framtiden? Min hemlighet. MS. Negativa tankar som gnager den här tiden på året. Jag vet att de lämnar mig sedan. Tankarna. Ge de ett par veckor till. De kommer ge med sig. Tankarna.

Är så otroligt tacksam för det stöd jag har hemifrån. Vore det inte för det, stödet, hade jag förmodligen försatt mig i ett dåligt tillstånd. Ett mycket dåligt tillstånd. Kärleken övervinner allt, må låta som en kliché, men det är förbannat sant i alla fall. Tack. 

 

Svettig Kärlek.

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0