Missförstånd och Mabthera.

Jag har ännu inte fått min medicin Mabthera. Det beror på att jag tagit fel på månaden, och skrivit in tiden för medicinering i min kalender en månad för tidigt. Då jag laddat mentalt för denna händelse, samt styrt alla praktikaliteter åt sidan, så att jag i lugn och ro kunde få min medicin utan någons vetskap, kände jag mig ordentligt snuvad på konfekten.

 

 

Tomheten.

 

Alltid skönt att få det överstökat, detta gissel som sker en gång per år. Men ack, inte mycket att göra när huvudet stundom läggs på sniskan. Jag har för övrigt, efter överläggning med min läkare, kommit fram till att medicinen ska dubbleras i dos samt ges vid två tillfällen per år. Jag kan tycka att det spontant känns lite jobbigt, å andra sidan är jag otroligt tacksam för den vård och omsorg jag erhåller i samband med min MS. Min MS. Medicinen gör ju uppenbarligen sitt jobb på ett framstående vis, och studier gör gällande att Mabthera verkar effektiv när det kommer till att hålla den inflammatoriska aktiviteten i hjärnan nere på en rimlig nivå, och genom det undvika större skov.  En dubblering av dosen lär vara mera effektiv, och en mera slagkraftig stridighet mot MS är något jag ser med förtjusning på.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0