Tråkig jävla löpning.

Förra söndagen gick jag ut på en löptur. Jag kom hem drygt tre timmar senare efter att ha sprungit tre mil. Förra söndagen sprang jag tre mil. Låter helt vansinnigt när jag tänker på det. Han som gjorde revolt mot sport och allt som hörde därtill. Han som skolkade från idrotten redan i fjärde klass. Han som mådde psykiskt dåligt över att bevittna "lagandan" som rådde bland sin äldre brors hockeykamrater.
Han som lät byxorna hänga, vände och gick därifrån. Rebellen.
 
Löpningen får mig att må bra. Att bara trampa på och känna att kroppen orkar. Jag orkar. Jag tycker fortfarande inte att det är speciellt roligt med löpning, ej annan träning för den delen heller. Inte ett dugg roligt faktiskt. Men det får mig att må bra. Att bara trampa på och titta bak på rullstolen som aldrig kommer ifatt. Jag orkar.
Jag önskar att jag kunde säga att löpning är skitskoj! Men det kan jag inte. Tyvärr. Men Sthlm Marathon stundar och jag måste hålla löphumöret uppe. Ser dock mycket framemot spektaklet. Min bror.
 
Den här veckan bjöd inte på så mycket löpning. Förra söndagens tremilslopp tog liksom udden av löpningen litegrand. I alla fall för stunden. Blev en del spinning, indoor-walking och annan förbränningsträning. Fettet.
I går blev det faktiskt 14km löpning också. Måste försöka att tappa lite i vikt innan juni. vid 42km löpning vill man inte ha alltför mycket dödvikt att dras med. Usch ja, dödvikt var vara förnamnet.
Nåväl. Imorgon är det så måndag och ny vecka. Ny träningsvecka. Löpning för hela slanten. Eller kanske inte riktigt ändå. Har en viktig tenta jag måste få avklarad på onsdag. Sedan blir det löpning. Tråkig jävla löpning. Bara att trampa på. HeppHepp! 

Kommentarer
Postat av: hieronymo

Jag tillhörde också de som skolkade från gymnastiken, fast först på högstadiet. Spelade fotboll som knatte men var antagligen ganska usel. En skam för min farsa som var expert på sport i allmänhet och fotboll i synnerhet.

Men på högstadiet tog jag inte av mig kläderna i första taget. Risken var alltför stor att kläderna skulle vara borta när jag kom från duschen.

Du skriver, för övrigt, utsökt.

2013-03-25 @ 15:18:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0