En makalös dag.

Idag var ingen vanlig dag. Inga dagar är väl vanliga egentligen, eller så är alla dagar vanliga. Jag vet inte. Vilket som så hade jag en makalös dag idag. Väderförhållandena har förvandlat den lilla norrländska stad jag bor i till ett sagolikt vinterlandskap. Att känna sig som Lucy vandrandes genom Narnia. Alternativt, känslan som Dorothy bar vid sin första skymt av smaragdstaden. Ungefär så kände jag mig under dagens promenad. Makalöst.
 
Narnia och lappmögel i alla ära. Men det som gjorde den här dagen lite alldeles speciell var det att jag fick träffa min teatergrupp för första gången. Ja, jag tänkte göra en ansats till att komma över min sociala fobi och mina svårigheter att tala inför grupp. En ansats till ett språng. Vad kan tänkas vara bättre för att komma över sin nervositet vad anbelangar att tala inför grupp, än att ställa sig på scenen inför en massa människor? Jag känner mig trygg i den tanken och det känns förtjusande att idag ha tagit det första steget. Vad månne bliva av detta? Det står skrivet i månen. Nä, det gör det faktiskt inte. Tror jag. Har ingen aning om vad detta ska leda till. Men jag hoppas i alla fall att det ska leda till att min personliga utveckling tar ett kliv framåt. En ansats till ett språng. 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0