Förtrollande fredag.

Vem är du? Du mystiska ovän som jag blivit tvungen att lära känna. Du som omkullkastade mitt liv helt och hållet. Som tvingade mig att se mig om efter en ny väg. Du som jag varit så jävla förbannad på. Vem är du.

 

 

"Keep your friends close, and your enemies even closer"

 

 

Som den gamla gangsterklichén vill påvisa kan det vara en god idé att lära känna dina värsta fiender ordentligt, på djupet. För ju närmare du har dem inpå dig, desto lättare kan du förutse deras nästa attack emot dig. Lite så resonerar jag med min sjukdom. Avfärda mig nu inte som psykotisk på grund av att jag resonerar med min sjukdom. Att lära känna sin sjukdom är jätteviktigt, i alla fall är det så för mig. Jag får inte ut något av att distansera mig från sjukdomen, den kommer finnas där i alla fall. Om jag sluter mina ögon, knyter mina nävar och rabblar mantran om att det nu är dags för dig att överge min kropp, kommer den finnas där i alla fall. Den går inte att driva ut med hjälp av exorcism, ej heller går den att ignorera. Den finns där. Den är på riktigt. Därför kan jag lika gärna omfamna den med en riktigt stor och mysig kram. Det vore ingen ärlig och kärleksfull kram, men likväl ett gott försök till att ta reda på vad den egentligen vill med mig. Vad vill du.

 

Idag är det fredag. En fantastisk dag, faktiskt veckans bästa om ni frågar mig.

När det lider mot kväll och skymningen tar vid. Styr jag kosan ner mot staden. Jag ska nämligen på en middag med några njutningslystna herrar, som liksom jag, tycker att livet är rysligt förnöjsamt. Jag ser verkligen fram emot att få möta min vän. Min vän som bor för långt bort, eller kanske snarare min vän som jag bor för långt bort ifrån. Tiden går, men vänskapen består. Ett behagfullt liv. Betänk, i måttliga termer hur bra vi ändå har det. Det flesta i vår närhet, dock inte alla, lider ej av näringsbrist, ej heller av den stränga vinterkylan. Det flesta människor i vår närhet kan vid fredagens slut samlas i värme kring smaklig spis. Betänk vidare att det för oss människor av landet lagom är bäst, enbart föreligger två måsten. Två måsten. Att välja, eller att dö. Vad måste du egentligen göra? Måste du göra något överhuvudtaget? Livet består inte av måsten. Dock av en ansenlig mängd val. Vad väljer du? Ta ett kliv tillbaka idag och njut av dagen. Upplev det sköna i vardagens små ting. Det tänker i alla fall jag göra. Ha en förtrollande fredag ni alla och värm på lite glögg till skymmningen. Glögg! Det värmer gott en krigares själ.

 

 Anordna en glöggträff.
Krigarens själ. Hatet.
Njutningslystet så det förslår.

Kommentarer
Postat av: SPICYHOLIC

Glögg.. får alla bekymmer att smälta bort i en varm, mysig, nostalgisk känsla. teh beste

Svar: Kunde inte sagt det bättre själv!
Jergen Puckel

2012-12-03 @ 06:17:08
URL: http://cindystenberg.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0