Den brummande värken.

Får ibland en sådan fantastisk värk i huvudet. Kommer från bakhuvudet, eller från ena sidan av skalpen. Den brummar från djupt där inne, och är väldigt svår att definiera. Det värker så pass att man drar sig för att ställa sig upp i onödan. Värken brukar pågå i några dygn, tills den avtar och försvinner helt. Sedan kommer den åter och rullas ut på nytt. När den är igång vill jag helst bara liga och sova, för då tänker jag i alla fall på den.

 

Som jag tidigare skrivit, ska jag träffa min läkare för det årliga samtalet i veckan. Ska lyfta frågan om den brummande värken med honom, för att se om det kan ha något med MS att göra, eller om det möjligen är symptom på en kombination av andra orsaker. Kan ju faktiskt vara så enkelt som en trötthet orsakad av mycket studier i en småbarnstid där sömn inte är vanligt förekommande. Vore skönt om den kunde bli bättre på något sätt i alla fall.  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0