Måndagmorgon.

Inget är väl så ljuvligt som när man anländer först av alla till föreläsningssalen och kan välja och vraka bland platserna. Det finns en plats som saknar sittplats, jag väljer alltid platsen bredvid den, och ställer väskan på platsen där ingen kan sitta. Detta för att undgå trängseln. Den förfärliga trängseln. Äh, så farligt är det faktiskt inte. Har inte torgskräck eller så. Men det är alltid skönt med lite marginal så att säga.
 
 
Två sketna löpveckor har passerat. Inge vidare ur träningssynpunkt. Som om ett virus inte vill lämna mig. 
- Jag befaller dig! Överge skutan ofördröjligen!
 

Det är väl bara att kämpa på. Imorse blev det ju en ny vecka. Ett löppass i eftermiddag ska nog göra susen. Det gäller att kicka igång veckan ordentligt. Måndagmornar är för övrigt en rätt så trist företeelse. Allt man byggde upp under veckan som var, blev ögonblickligen utraderat. Ny dag, nya tag. Nu kör vi! HeppHepp!
 
 
 
Ensam i föreläsningssalen
Utan störande sorl
Inget oljud
Lugnt

Kommentarer
Postat av: Eva

Lustigt det där med vanor, jag har en favoritparkeringsplats som ger lite extra utrymme. Oavsett om denna jätteparkering är tom på bilar så hittar numer min bil själv sin plats. Positivt tänkande Jergen Puckel ;)) Bästa springdagen kan vara på en måndag :)
Lägesrapporten från Stockholm denna måndag är något dyster om man skulle vilja köra ett maratonpass. Folk stretar i snömodden över Västerbron och bilköerna med avgaser på Valhallavägen känns inte särskilt hälsosamma. Men du har gott om tid för träning och om en månad är våren här. Hoppas allt funkar med din Mabthera, jag ska börja min behandling om ett par veckor :)

Svar: Ja, visst är det underligt med vanor. Lätta att följa med svåra att bryta. Tackar hjärtligast för en lägesrapport från hufvudstaden! Då är det alltså inte bara vi norrlänningar som måste streta på i modden, nu känns det genast mycket bättre :) Din positivitet smittar av sig och jag är också av den uppfattningen att träningen snart ska lossna ordentligt. Mabthera tycks fungera bra, än så länge. Har ju som bekant en litet jobbig period efter medicinering, men den är övergående och efteråt känner man sig starkare än någonsin. Får se vad MR visar här framledes. Lycka till med din Mabthera-tankning! :)
Jergen Puckel

2013-02-11 @ 12:47:18
Postat av: Myran

Blev så inspirerad av din löpning att jag anmält mig till en halvmara... Klarar du det så borde också jag göra det trots Mabthera! :)

Svar: Härligt! Kör hårt! :)
Jergen Puckel

2013-02-12 @ 20:52:28
Postat av: F

Hittade din blogg av en slump då jag sökte efter info om mabthera då jag troligtvis ska börja få den mot min ms. Nu har jag läst hela bloggen, gillar dina texter, ditt sätt att se på ms'en etc. Tack för dem! Bor i samma stad och läser själv på en "högprestationsutbildning" och känner igen mig i mkt du skriver, så skönt att se att andra fungerar på liknande sätt som en själv, så otroligt lätt att känns sig ensam i sina tankar annars...

Svar: Oj vad kul att du hittat till min blogg och att du gillar den! Vad glad jag blir! Välkommen! :) Har haft lite problem med att finna personer i ungefärligt samma sits som jag själv, varför det känns lite extra kul att du hittat hit. Har du frågor om mabthera eller något annat så är det bara att fråga på! Fråga på sidan av forumet om det känns bekvämare. Kul! :)
Jergen Puckel

2013-02-14 @ 23:38:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0